INTERIOR RELATED – THE KITCHEN EDITION;
EEN ZEER SUCCESVOL DEBUUT!
Afgelopen dinsdag vond mijn pers event ‘Interior Related – The Kitchen Edition’ plaats.
En ik mag wel zeggen: deze allereerste editie was een daverend succes!
Louter lovende woorden van de pers (hoera!) alsmede van de genodigden,
en daarom ook zeer tevreden deelnemers. Dat smaakt natuurlijk naar meer!
Ik kan hierbij dan ook verklappen dat er sowieso een vervolg komt en wel dit najaar nog:
The Hotel Suite Edition. Maar eerst even een terugblik op het debuut….

Mooie kans
Eind vorig jaar kreeg ik de vraag van pr-bureau PrinsPR of ik in het voorjaar van 2019 een pers evenement voor professionals uit de high end interior branche wilde organiseren. Eerder had PrinsPR al soortgelijke events begeleid op het gebied van lifestyle, en het concept daarvan paste ook heel goed bij het segment wonen. Zo werd ‘Interior Related’ geboren. Wat een mooie kans om op dergelijke wijze offline podium te bieden aan mijn opdrachtgevers!


Droomlocatie
SieMatic aan het Vondelpark wilde dit pers event wel faciliteren. Deze flagshipstore in hartje Amsterdam stond kort daarvoor nog in de steigers voor een complete renovatie aan de buitenzijde, en inmiddels waren ze ook binnen al flink aan de slag om de stijlvolle, monumentale kamers aan te passen. Geen toeval, want SieMatic viert dit jaar z’n 90-jarig jubileum en lanceerde daarvoor 3 nieuwe keukens. Op die manier kreeg de kick-off van Interior Related een heus thema: The Kitchen Edition.


Ervaren vakmensen
Dus ging ik op zoek naar Interior labels in mijn netwerk die keuken gerelateerde noviteiten konden presenteren. Allereerst polste ik een toonaangevende speler uit de keukenbranche. Daarnaast wist ik, dat een Interior & Design Studio een aantal interieurstukken onder eigen label ging lanceren en was ik in contact met kunstenaars die bezig waren met een ‘home collection’. Nog geen maand later had ik een gevarieerd deelnemersveld bij elkaar gebracht, die ik graag in de spotlights wilde zetten.


Waarde toevoegen
Natuurlijk was het spannend; zou de pers dit nieuwe event interessant vinden, hoe gaan de deelnemers het ervaren? Het doel met zo’n event is natuurlijk om waarde toe te voegen aan de interieurbranche. En dat gevoel moet er na afloop dan ook wel zijn. Maar zoals ik al aangaf, was het een daverend succes! PrinsPR en ik organiseren dan ook met veel plezier een 2eeditie. Deze krijgt het thema Hotel Suite en zal net als The Kitchen Edition in Amsterdam plaatsvinden. Houd je social media timelines in de gaten, want de communicatie daarover zal niet lang op zich wachten!